Oslo som miljøhovedstad

Et engasjert representantskap debatterte miljø og valgte valgkomite til årsmøtet

Raymond taler på representantskapet 23. januar 2018

Alltid like engasjerte Raymond Johansen

Over 200 delegater var møtt opp for å diskutere løsninger på miljøspørsmålet og hvordan Oslo kan bli en enda triveligere by. Oslo er valgt som europeisk miljøhovedstad i 2019. Prisen anerkjenner hvor langt Oslo er kommet, samtidig som den betyr at 2019 blir miljøåret i Oslo. Byrådslederens kontor tar direkte ansvar for gjennomføringen.

Engasjert Raymond

Byrådsleder Raymond Johansen holdt i kjent stil et engasjert innlegg om Aps miljøpolitikk. For å lykkes med miljøåret er det viktig å engasjere folk over hele byen, meldte byrådslederen.

- I 2019 skal vi gi byens innbyggere økt eierskap over arbeidet med å gjøre Oslo til en grønn og klimasmart by.  Vi skal stryke det grønne næringslivet [...], og vi skal gjøre Oslo enda bedre kjent internasjonalt som et reisemål.

Johansen påpekte at mye av det viktigste miljøarbeidet gjøres lokalt og oppfordret folk til å engasjere seg.

- Hva er de viktigste grønne sakene der du bor? Dra i gang initiativ i ditt eget nabolag.

Salen under representantskapet

Over 200 deltok på representantskapet

#Metoo

#Metoo-kampanjen har endret hvordan vi snakker om trakassering. Mange sterke stemmer har tatt ordet i debatten og mange har stått frem med sine erfaringer. På representantskapet snakket leder i OAP Frode Jacobsen og leder kvinnenettverket i OAP Torunn Kanutte Husvik om hva #metoo har betydd og arbeidet som nå gjøres i partiet.

Valgkomité

På årsmøtet 16.-17. mars skal det velges medlemmer til tillitsverv i Oslo Ap, blant annet partistyre og faglig-politisk utvalg. Representantskapet valgte tirsdag valgkomité, med ansvar med å foreslår tillitsvalgte for 2018-2020 . Følgende medlemmer ble valgt:

• Pål Martin Sand (Leder) - Simensbråten Ekeberg Arbeidersamfunn
  • Line Tresselt - Internasjonalt forum