1. mai i Oslo Ap

Arrangement i Oslo Ap og våre partilag 1. mai (Se også vedlegget for ryddig oppsett)

1. mai på Youngstorget

Etter toget-treff

2. etg, Internasjonalen, Youngstorget kl 14.30Åpent for medlemmer i Oslo Arbeiderparti og AUF i OsloVelkommen ved varaordfører Khamshajiny GunaratnamUnderholdning Enkel serveringArr: Oslo Arbeiderparti

Allsangkveld 30. april

Kl. 18.00 Grorud Samfunnshus Gårdsveien 6 Grorud Veterankorps spiller fra Kl. 17.30Allsang med Grorud Arbeiderkor. Neo+ rockekor og OSAF underholderBillettpris: 100 kr Appell: Frode JacobsenArr: Grorud Arbeiderkor og Grorud Arbeiderparti

Vestre Gravlund

Kl. 08:45Einar og Werna Gerhardsens gravsted:Appell: Oddrun GrønvikArr. Oslo ArbeidersamfunnTrygve og Randi Brattelis gravsted: Appell: Monica Semb SæthreArr: Oslo ArbeidersamfunnHalvard Langes gravsted: Appell: Erlend Smith ElgsemArr: Bygdøy/Frogner ArbeiderpartilagKnut Frydenlunds gravstedAppell: Kim N. GabrielliArr: Bygdøy/Frogner Arbeiderpartilag

Vår Frelsers Gravlund

Kl. 09:00 Oscar Torps gravsted: Appell: Mina HaverMartin Tranmæl gravsted:Appell: Miriam Holthe Marcus Thrane gravsted: Appell: Bashe Musse

Bjerke

Kl. 09.00 Minnebautaen over Viggo Hansteen og Rolf Wickstrøm Kl. 09.30 1. mai-frokost Årvoll GårdAppell: Victoria Marie Evensen Arr: Bjerke Arbeiderparti

Bøler

Kl. 08.30 1. mai-frokost Bøler kirke Appell: Zaineb Al-Samarai Ungdomsappel: Vegard JacobsenArr: Bøler Arbeiderpartilag

Ekebergsletta

Kl. 08.15 ved Hofmobautaen BlomsterseremoniAppell: Rune Tokle Arr: Simensbråten Ekeberg Arbeidersamfunn

Ellingsrud

Kl. 07.30 Tog Ellingsrudåsen skole - KirkebakkenKl. 08.00 Flaggheising v/kirken Kl. 08.15 Appell: Frode Jacobsen Kl. 08.30 1. mai-frokost Kl. 10.30 Samarbeidsgudstjeneste Ellingsrud kirke Arr: Ellingsrud Arbeiderpartilag og Ellingsrud menighet

Frogner

Kl.09.30 Schafteløkken meninghetshus, Zahlkasserer Schaftsplass 2. 1. mai frokost. Appell: Siri Gåsemyr Staalesen Ungdomsappell: Henrik Dahl Jacobsen Musikk/piano: Anders Moe Arr: Bygdøy/Frogner Arbeiderpartilag

Furuset

Kl. 09.00 Trygve Lie-statuen Kl. 09.30 1. mai-frokost i bydelslokalene Furuset senter, Trygve Lies plass 1 Appell: Abdullah Alsabeehg Arr: Furuset Arbeiderlag

Gamle Oslo

Kl. 09.00 Forandringshuset Grønland, Grønlandsleiret 41 1. mai-frokost Appeller: Jon Reidar Øyan og Marit Skjeggestad, prest i Kampen menighet Ungdomsappell: Elisa Oberoi Anders Rogg underholder Arr: Gamle Oslo Arbeiderparti

Grefsen

Kl. 10.00 Minnestøtten ved Disen trikkeholdeplass Appell: Agnes Viljugrein 1. mai-frokost i Grefsen og Disen velhus, Kjelsåsveien 18 Musikk ved ”Garderobefossilene”Husk kontanter til lotteri og bevertning. Arr: Grefsen Arbeiderpartilag

Grorud

Kl. 08.30 Grorud KirkegårdKransenedleggelse på Trygve Lies grav Appell: Rina Mariann Hansen Kransenedleggelse på Thomas Margido Antonsens grav  Appell: Heja Ahmed Sang ved Groruddalen Arbeiderkor, musikk ved Grorud Ungdomskorps og Romsås Janitsjar Påfølgende 1. mai-frokost i Grorud menighetssenter  10.00 Åpen gudstjeneste i Grorud kirke Arr: Grorud Arbeiderparti

Grünerløkka

Kl. 10.00: 1. mai-frokost på Mangiamo, Thorvald Meyers gt. 43a Appell: Tone Tellevik Dahl Ungdomsappell: Tara Lu Steihaug Arr: Grünerløkka Arbeiderpartilag og Sinsen og Carl Berner Arbeiderpartilag

Hellerud

Kl. 09.00-11.00 1. mai-frokost på Haugerud Seniorsenter v/ Haugerud T-bane Appell: Jan Bøhler Ungdomsappell: Sharleen Dydland Vigdis Fossum Olsen og Bjørn Sandnes synger og spiller Arrangementet er gratis. Det vil bli loddsalg Arr: Hellerud Arbeiderpartilag

Høybråten

Kl. 11.00-12.15 Høybråten kirke Appell: Espen Barth Eide Arr: Høybråten Arbeidersamfunn og Høybråten kirke Kl. 17.00 Folkvang Appell: Siri Gåsemyr Staalesen Arr: Høybråten Arbeidersamfunn

Kjelsås

Kl. 08.40 Flaggborg fra Trikkehallen til Folkets Hus Kl. 09.15 Flaggheising Kjelsås Folkets Hus 1. mai-frokost 09.30 Appell: Marit Nybakk Arr: Kjelsås Arbeiderpartilag

Korsvoll og Tåsen

Kl. 10.00. 1. mai-frokost på Ungdomshuset, Kringsjågrenda 1 (inngang fra Peder Ankers vei)Appell: Julie Lødrup Arr: Tåsen Arbeiderpartilag og Korsvoll Arbeiderpartilag og Kvinnegruppe

Lambertseter

Kl. 09.00 Lambertseter Gård. Flaggheising Musikk ved Sofienberg Musikkorps Påfølgende 1. mai frokost Appell: Robert Steen Arr: Lambertseter Arbeidersamfunn, Nordstrand Arbeiderpartilag og Bekkelaget Arbeiderpartilag, Simensbråten Ekeberg Arbeidersamfunn

Lilleaker

Oppmøte 08.45. Lilleaker folkets hus, Ørakerveien 30. Lilleaker Janitsjarkorps spiller Kl. 09.00 FlaggheisingAppell: Didrik Beck Ungdomsappell: Jonas Dybdahl 1. mai frokostArr: Lilleaker Samvirkende Arbeiderforeninger og Lilleaker Arbeiderpartilag

Lille Tøyen

Kl. 10.00 Bautaen over Kåre Rødde og Ansgar SørlieAppell: Frode JacobsenArr: Hasle Kretslag av DNA

Lindeberg

Kl. 09.00 Lindeberg T-banesenterAppell: Inger Helene Vaaten Tut & Blæs spiller1. mai-frokost, Jerikoveien 27 Appell: Sebastian Johansen Arr: Lindeberg Arbeiderpartilag

Manglerud

Kl. 09.00 Manglerud Gård Flaggheising og frokost Appell: Fredrik Mellem Østre Aker musikkorps spiller Arr: Høyenhall og Manglerud Arbeiderpartilag

Oppsal

Kl. 09.00 Oppsal skole Appell: Torunn Kanutte Husvik Oppsal Janitsjar spillerArr: Oppsal Arbeiderpartilag og Østensjø Arbeiderlag

Sagene-Torshov

Kl. 08.45 Tog med Torshov Janitsjar fra Soria Moria, Vogtsgt. 64 til bystene av Jolly Kramer-Johansen og Fernanda Nissen Appell: Khamshajiny Gunaratnam Kl. 09.45 1.mai-frokost i Trikkestallen Arr: Sagene og Torshov Arbeidersamfunn

Spikersuppa

Kl. 10.00 Henrik Wergeland- statuen. Appeller: Andreas Halse og Marit Nybakk Oppsal Janitsjar spiller Kransenedleggelse Deretter avmarsj til 1.mai-frokost Arr: Internasjonalt Forum

St. Hanshaugen

Kl. 9.30 Frokost på Gamle Aker Kirkesenter, Akersbakken 30. Innledning ved Anders Ravik Jupskås, nestleder ved Senter for extremismeforskning ved UiO, «Europa i endring: Fakta og fiksjon om ytre høyre» Arr: St. Hanshaugen Arbeiderparti

Søndre Nordstrand

Kl. 08.00 Prinsdal Velhus, Nedre Prinsdal vei Flaggheising og kulturelt innslag Kl. 08.30 1. mai-frokost Appeller: Jonas Bals og Petter Eide Arr: Søndre Nordstrand Arbeiderparti og Søndre Nordstrand SV

Oslo Arbeidersamfunn

Kl 10.30 Brunsj / Før-toget-treff i Samfunnshuset (4. etasje), Arbeidersamfunnets plass 1. Velkommen v/ Fredrik Mellem Appell v/ Frode Jacobsen Appell v/ Agnes Viljugrein Arr: Oslo Arbeidersamfunn