Vår by, vår framtid

Velkommen til frokostmøte om kommuneplanen

30. okt, kl. 08:00 — 09:00, Youngstorget 2a

Før sommerferien la byrådet frem forslag til ny kommuneplan for Oslo: «Vår by, vår framtid». Kommuneplanen behandles nå i bystyret og i den forbindelse vil vi gjerne invitere Oslo Arbeiderpartis medlemmer til frokostmøte om planen.

Oslo vokser fremdeles og behovet for nye boliger vil være stort i mange år. Byrådet har hatt en bred høringsprosess, og fått mange innspill fra innbyggere og næringsliv. Byrådets forslag tar vare på flere småhusområder, sikrer næringslivet gode vekstvilkår og åpner flere grønne lunger. Oslo skal vokse innenfra og utover, og nær kollektivknutepunkt. I kommuneplanen legger byrådet vekt på en miljøvennlig byutvikling og å utjevne sosiale forskjeller på tvers av byen. Slik skal Oslo bli en grønnere, varmere og mer skapende by med plass til alle.

30. oktober 2018 kommer både finansbyråd Robert Steen og byutviklingsbyråd Hanna Marcussen til Oslo Arbeiderparti. De vil redegjøre for samfunnsdelen og byutviklingsstrategien, og deretter blir det anledning til å stille spørsmål og komme med synspunkter til planen.

Vel møtt på Youngstorget (Brundtlandsalen) 30. oktober kl. 08.00.

Hilse fra Frode (finanskomiteen) og Victoria (byutviklingskomiteen)