Rundreise i Groruddalen

Det blir varmere i lufta, fuglene kvitrer og vi er fulle av pågangsmot og forventinger før valget til høsten. Som en del av forbredelsene til valgseier inviterer Oslo Arbeiderparti deg med på en rundreise i Groruddalen.

20. mai, kl. 11:00 — 15:00, Youngstorget

Vi skal en tur til Økern hvor vi får se hvor det skal bygges badeland, kino og hele 10.000 nye boliger.

Så får du se nye Vålerenga stadion, Amadiah-moskeen på Furuset ser fram til besøk fra oss og Jan Bøhler utfordrer til styrkeprøve. Mange tenker på Groruddalen og ser for seg høye blokker med små leiligheter.Det skal vi se, men vi skal også se at det finnes ganske så variert bebyggelse i de fire Groruddalsbydelene Alna, Bjerke, Grorud og Stovner. Til sammen bor over en femtedel av Oslos befolkning her -et større innbyggertall enn hele Stavanger.

I løpet av turen du få høre om Groruddalssatsingen, som er den største økonomiske satsingen på et byløft i Norge i nyere tid.I perioden 2007 til 2016 har det blitt brukt over 1, 5 milliarder kroner på satsingen.

På hvert stoppested blir vi ønsket velkommen av folk som kjenner Groruddalen godt og som har mye spennende å fortelle.

Noen hyggelige overraskelser blir det også!

Tid: Lørdag 20. maiOppmøte: Bussen starter og avslutter reisen på YoungstorgetAvreise: 11.00Ankomst: ca 15.00

Kafe Steinbra/ Steinhoggermuseet på Grorud står for lunsjserveringen.

Reisen er gratis og åpen for alle våre medlemmer.

Påmelding: send navn og lokallaget du tilhører til [email protected] innen 13. mai.Har du allergier vi må ta hensyn til ved matbestillingen, må vi ha beskjed om det også innen 13. mai.

Har du spørsmål til programmet eller annet kan du ta kontakt med Linn J. Nygaard på telefon 957 94 472.

Velkommen!

Groruddalssatsingen er et samarbeid mellom Regjeringen og Oslo kommune. Her kan du lese om hva som har blitt gjort de første ti årene av Groruddalssatsingen:https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/slik-bygger-vi-oslo/groruddalssatsingen-2007-2016/

Her kan du lese mer om planene for Groruddalssatsingen 2017 - 2026https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/slik-bygger-vi-oslo/groruddalssatsingen-2017-2026/