Natteravnaksjon

Hvert år har Oslo Ap en natteravnaksjon. Bli med du også!

15. des, kl. 21:30 — 16. des, kl. 02:00, Storgata 28, Oslo

Du kan enten møte opp direkte på Natteravnenes kontor fredag 15. desember kl. 21:30 i storgt. 28, inngang Lybekkergt. Eller møte opp litt før, kl. 21:00 på Oslo Arbeiderparti sitt kontor i Youngstorget 2 b, før vi går samlet ned.

Vandrerne blir så delt inn i grupper og går samlet til Sentrum politistasjon hvor vi deltar på fellesparole med utekontakter, Bymiljøetaten, ordensvakter på utesteder og andre aktører som jobber med trygghet i sentrums-natten. Det blir en pause kl. 00:00, hvor det serveres suppe. Deretter går vi ut igjen kl. 00:45 og avslutter ca. kl. 04:00. Erfaringsmessig kan det bli kaldt ut på natten, så det anbefales å stille godt kledd med gode sko.

Natteravnene griper aldri inn i volds- eller krangelsituasjoner, men observerer og tilkaller politiet ved behov. Flere voksne i gule natteravnvester er ofte nok til at situasjoner ikke oppstår eller eskalerer, og det er den forebyggende effekten vi ønsker å oppnå ute på vandring.

Du må melde deg på forhånd om du møter på Oslo Arbeiderparti eller på Natteravnenes kontor. Dette gjøres til ansvarlig for aksjonen, Erling Turum, på e-post: [email protected]