Natteravn 9. desember

Oslo Arbeiderparti går natteravn

9. des, kl. 20:30 — 10. des, kl. 04:00, Storgata 28

Kjære medlemOslo Arbeiderparti har vedtatt at det skal avholdes en årlig aksjon, hvor våre medlemmer ville bli oppfordret til å delta som natteravn. Vi håper derfor at du vil stille opp som natteravn i år!Om natteravneneNatteravnene er en frivillig, partipolitisk og ideologisk uavhengig organisasjon som legger de retningslinjer som er nedlagt i De Forente Nasjoners Menneskerettighetserklæring til grunn for holdningene i sin virksomhet. Organisasjonen ble stiftet 1. mai 1990.Natteravnenes målÅ gjøre gater og veier til trygge områder for alle aldersgrupperÅ få voksnes tilstedeværelse til å virke dempende på rus-, volds- og skadeverksproblematikkÅ bevisstgjøre innbyggerne på at det er naturlig å melde fra om straffbare forholdÅ utvikle naturlig kontakt mellom barn/ungdom og edru voksne ute på vandringNatteravnene skalVære tilgjengeligeUtøve et positivt menneskesynHa evnen til å tenke klart når andres tanker har låst segUtøve varsom verbal konfliktmeglingLes mer på www.natteravnene.noPraktisk informasjonMøt opp direkte på Natteravnenes kontor fredag 9. desember kl. 20:30 i storgt. 28, inngang Lybekkergt. Det vil da bli en kort presentasjon av Natteravnenes arbeid. Vandrerne blir så delt inn i grupper, før man går ut. Vandringen starter kl. 21:00. Det blir en pause ca kl. 00:00, hvor det serveres mat. Deretter går vi ut igjen kl. 00:45 og avslutter ca. kl. 04:00. Erfaringsmessig kan det bli kaldt ut på natten, så det anbefales å stille godt kledd med gode sko.En Natteravn går aldri alene. Vi går i grupper på 3 – 5 personer ledet av en erfaren gruppeleder. Det er gratis matservering kl 00:00 – 00:45. Natteravnene som vandrer i Oslo sentrum spiser som regel mat på restaurant Egon eller McDonalds. For vandrere som kommer til sentrum med bil: Natteravnene låner ut parkeringskort til parkeringshuset Gunerius. Kortet hentes i resepsjonen ved ankomst og leveres tilbake ved avreise. Det er gyldig mellom kl 20:00-06:00. For vandrere som reiser kollektivt har Natteravnene en avtale med #Ruter slik at vi reiser gratis med nattbussene etter vandring. Spør Vandringsansvarlig eller din gruppeleder, så får du et bevis på deltakelse som er gyldig som billett. Alle natteravner er forsikret gjennom Gjensidige forsikring når de er ute på vandring, men la verdisaker ligge igjen hjemme om mulig. Natteravnene griper aldri inn i volds- eller krangelsituasjoner, men observerer og tilkaller politiet ved behov. Flere voksne i gule natteravnvester er ofte nok til at situasjoner ikke oppstår eller eskalerer, og det er den forebyggende effekten vi ønsker å oppnå ute på vandring.Gi beskjed om du kommer! Dette gjøres ved å følge denne lenken: https://osloap.pameldingssystem.no/natteravnHåper å se deg!Med vennlig hilsenErling O. TurtumOslo ArbeiderpartiTlf. 91 60 91 03