Nasjonale minnemarkeringer 22. juli

Program for nasjonale minnemarkeringer 22. juli

22. jul, kl. 11:00 — 16:00, Oslo

Se hele programmet og mer informasjon på regjeringens nettsider.

Oslo domkirke

Kl. 11.00:

Fredstanker, fremtid og håp.Gudstjeneste med lystenning, lesninger og musikk.I samarbeid med støttegruppen og AUF.Prester og musikere fra domkirken.Åpent for alle.

Utøya

Kl. 16.00 i bakken:

Velkommen ved AUFs leder Ina Alvilde Rangønes LibakEtt minutts stillhetMusikkinnslag ved Hanne SørvaagTale ved Den nasjonale støttegruppens leder Lisbeth Kristine RøynelandDiktopplesning ved Merete Stamneshagen, støttegruppenMusikkinnslag ved Hanne SørvaagTale ved AUFs leder Ina Alvilde Rangønes LibakTale ved Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr StøreMusikkinnslag ved Hanne Sørvaag

Ca. kl. 16.45 på kaia:

Navneopplesning (først de 69 fra Utøya så de 8 fra Regjeringskvartalet)Ett minutts stillhetKransenedleggelse ved Statsminister Erna Solberg, Regjeringen, Jonas Gahr Støre, Arbeiderpartiet, Ina Alvilde Rangønes Libak, AUF og Lisbeth Kristine Røyneland, Den nasjonale støttegruppen etter 22. juliTrompetsolo: «Til ungdommen» ved Magnus Aannestad OsethAlle er velkommen til å legge ned blomster og kranser.