Homokampen er ikke over

-hvordan kan vi bidra internasjonalt?

6. feb, kl. 19:00 — 20:30, Youngstorget 2b

Hvordan kan vi utøve internasjonal solidaritet på en best mulig måte? Hva kan hver og en av oss bidra med? Hva kan organisasjonene og politikerne bidra med? Dette er et åpent temamøte.Kveldens tre innledere er:Marna Eide, leder i internasjonal avdeling i FRI.Stein Runar Østigaard, internasjonal koordinator i Oslo Pride.Kim Noguera Gabrielli, direktør for UN Global Compact Norge, tidligere assisterende generalsekretær for UNICEF Norge.I Norge har lhbti-personer grunnleggende menneskerettigheter, det er ikke tilfelle i mange andre land, våre naboland i nord og i øst-Europa opplever høyreekstremismens fremmarsj.- Hvordan jobber FRI og prideorganisasjonene med å fremme synlighet og rettighetskampen internasjonalt.- Hvordan er ståa for lhbti-personer rundt om i verden?- Hvor går det i riktig retning og hvor går det feil vei?- Er det riktig å bruke norske bistandsmidler som pressmiddel overfor for eks Tanzania? Eller gjør det bare vondt verre?Dette er noe av det kveldens innledere skal prøve å svare på, i tillegg vil det bli åpnet for spørsmål og kommentarer fra publikum.Det er inngang på venstre side i Folketeaterpassasjen dersom du kommer fra Youngstorget. Ring på Ap Brundtland, ta heisen opp i 5 etg.Velkommen!