Hjemmekontor - Hva betyr det for deg?

Fagligpolitisk utvalg inviterer til temamøte

18. feb, kl. 18:00 — 19:30, Nett

Fagligpolitisk utvalg i Oslo Arbeiderparti inviterer til medlemsmøte med hjemmekontor som tema.

Tid og sted: Torsdag 18. februar kl. 18.00 – 19.30 på Zoom

Tema: HjemmekontorHva betyr det for deg?Hva betyr det for arbeidslivet?Innledere:          Roger Heimli, andre nestleder i LOArne Bernhardsen, forlagsredaktør i arbeidslivsredaksjonen i Gyldendal og underviser i arbeidsmiljørealterte temaer for organisasjoner og bedrifterGuro Vadstein, jurist og forbundssekretær i NTLMøteleder: Leder av fagligpolitisk utvalg i Oslo Arbeiderparti, Inger Helene Vaaten.Da samfunnet stengte ned 12. mars 2020 ble kontorene stengt og tusenvis av arbeidstakere ble sendt hjem.Hjemmet ble plutselig arbeidsstedet. Slik har det vært for mange arbeidstakere i snart ett år.Eksterne møter og den faglige og sosiale kontakten med arbeidskolleger har vært på Teams, Zoom eller andre digitale møteplattformer.Nå tar flere arbeidsgivere til orde for mer bruk av hjemmekontor også etter korona.Men hvilke rettigheter har vi som arbeidstakere og hvilke plikter har arbeidsgiver? Hva betyr det for det fysiske og psykososiale arbeidsmiljøet når hjemmekontor blir normalen? Hvordan vil framtidens arbeidsliv påvirkes av dette og hva må arbeiderbevegelsen ta tak i?Temamøtet vil ta for seg tre perspektiver:  Det juridiske perspektivet                  Hvilke rettigheter har du som arbeidstaker og hvilke plikter har arbeidsgiver?      Det helsemessige perspektivet        Hva skjer med det fysiske og psykososiale arbeidsmiljøet når hjemmekontor blir normalen?  Det politiske perspektivet                  Hvordan skal vi sikre arbeidstakers rettigheter best mulig og hvilken retning ønsker vi for arbeidslivet?  Ønsker du å delta? Send oss en e-post til [email protected], så får du tilsendt lenke til møtet.Se detaljer om arrangementet her.Velkommen!