Fiskeeventyret - Statens rolle i havbruk og oppdrett

Nettbasert

31. mar, kl. 19:00 — 21:00, Nettbasert

Generasjon Y vil gjerne invitere deg til en paneldebatt rundt Arbeiderpartiets havbruksvisjon. Her vil vi diskutere hvilken rolle staten skal spille i Norges havbruk i fremtiden.Med oss i panelet har vi Cecilie Myrseth fra Arbeiderpartiets programkomite, Grethe Fossli, LO-representanten i lakseskatteutvalget og Atle Eide, styreleder i SalMar ASA, verdens tredje største oppdrettselskap.Cecilie vil starte kvelden med en introduksjon om Arbeiderpartiets havbruksvisjon. Atle vil deretter fortsette å fortelle hvordan staten til nå har spilt en rolle og hvordan han ser for seg at næringsliv og stat kan jobbe sammen i årene som kommer.Etter innledningen vil vi åpne for spørsmål fra salen. Vi har allerede et spørsmål til panelet om hvorvidt de synes Arbeiderpartiet burde gi staten mandat til å kjøpe seg opp i større oppdrettselskaper i Norge. Målet med et slikt mandat er å sikre utbytte til hele Norge, miljøsikker drift og internasjonal ekspansjon.VI håper du kommer og har et spørsmål på lur!Trykk her for påmelding. Du vil få tilsendt en link på e-post for å delta på videomøtet.Beste hilsen,Styringsgruppa i Generasjon Y-nettverket

Illustrasjon