Fakta om Makta

Vil du vite mer om Makta?

25. jan, kl. 18:30 — 20:30, Oppsal senter

Du er kanskje en av mange som ser Makta på søndagskvelden? NRK-serien har blitt en «snakkis» og er mye diskutert blant folk og i media, men hva var det EGENTLIG som skjedde på den tida? Hva er sant, hva er fiksjon og hva er det serien ikke forteller? Og visste du forresten at bydel Østensjø hadde en sentral plass da begivenheten fant sted på 70- og 80-tallet?

Torsdag 25. januar inviterer Bøler Arbeiderpartilag til åpent hus på Østensjø Havn der du kan få mer fakta om Makta og høre historiene til noen av dem som var tettest på:

Anders Bjartnes: Tidligere journalist i Arbeiderbladet og VG, og var den journalisten som først kunne avsløre at «møbelhandleren på Jessheim», Arvid Engen fantes. Arvid Engen er fortsatt et stort mysterium for alle som fulgte norsk politikk på 70- og 80-tallet.

Bjørn Tore Godal: Tidligere utenriksminister og leder for Oslo Arbeiderparti som var tett på hendelsene på 70- og 80-tallet og sentral politiker i alle Gro sine år som statsminister.

Frode Jacobsen - samtaleleder: Stortingsrepresentant og leder i Oslo Arbeiderparti. Bosatt på Bøler og er sønn av Arvid Jacobsen som i 1981 var redaktør i A-pressen og sentral for å få Gro som ny statsminister og som i første del av Makta spilte en sentral rolle i TV-serien.

Gratis adgang. Du kan droppe innom eller reservere bord på [email protected], om du vil være sikret plass. De har alle rettigheter og serverer pizza og varmretter fra kl. 16. https://www.ostensjohavn.no/meny