En anstendig boligpolitikk

-Hva skal til?

16. sep, kl. 18:00 — 20:00, Nettbasert

For unge er det i dag svært krevende, om ikke umulig, å komme inn på boligmarkedet uten hjelp fra foreldre. Samtidig er det mange som opplever det utrygt og dårlig å leie på det private markedet og i kommunale boliger.Vi må ha en ny boligpolitikk i indre Oslo, men hva skal til? Hvilke virkemidler kan vi bruke? Hva vil gi oss en rettferdig og inkluderende boligpolitikk?Sagene Arbeiderparti og Grønland, Tøyen og Gamlebyen Arbeiderpartilag inviterer derfor til medlemsmøte om ny boligpolitikk. Vi har invitert et panel til diskusjon for å belyse de ulike sidene av et nytt skattesystem for bolig og en tredje boligsektor.Panelet:Agnes Nærland ViljugreinAgnes er nestleder i Gamle Oslo bydelsutvalg og studieleder i partistyret til Oslo Ap. Agnes har ledet AUFs boligutvalg som i juni leverte boligutvalgets instilling til ny boligpolitikk til AUFs sentralstyre.Hannah GitmarkHannah er fagsjef i Tankesmien Agenda. Hun er forfatter av boken «Det norske hjem – fra velferdsgode til spekulasjonsobjekt» som kom ut i år.Siri Gåsemyr StaalesenSiri er Stortingsrepresentant for Oslo og APs boligpolitiske talsperson.Vi inviterer til et kombinert fysisk og digitalt møte. Vi streamer live fra Brundtlandsalen på partikontoret hvor også digitale deltakere får anledning til å stille spørsmål.For å følge smittevernreglene kan vi ikke overstige 20 personer. Foruten panelet og arrangører vil derfor de første 14 som sender påmelding med navn og telefonnr til [email protected] kan møte fysisk. Du vil få en bekrefetelse om du har fått plass og kan møte opp fysisk. Ved stor interesse lager vi venteliste.Alle er i midlertidig velkommen til å delta digitalt uten påmelding.Vi tar i mot spørsmål fra deltakerne til panelet via chattefunksjonen på Zoom. Møtelenke og passord for å delta legges ut her kort tid før møtet.