Digitalt medlemsmøte om situasjonen i Midtøsten og Israel/Palestina-konflikten

Digitalt møte

28. feb, kl. 18:00 — 19:00, Digitalt

Det er stort engasjement for Israel/Palestina-konflikten i partiet. Statssekretær Andreas M. Kravik (Ap) i Utenriksdepartementet og stortingsrepresentant Agnes Viljugrein (Ap) i utenriks- og forsvarskomiteen på Stortinget stiller i dette møte for å informere om den siste utviklingen og om Norges rolle og ansvar i den vanskelige situasjonen. Det blir åpnet for å stille spørsmål etter innledningen.

18. mars kom nyheten om at Norge bidrar til avgjørende ordning for pengeoverføringer fra Israel til Palestina. Med Arbeiderpartiet i Utenriksdepartementet legger Norge nå til rette for en ordning som gjør at den palestinske selvstyremyndigheten kan ta imot skatte- og tollinntekter som Israel krever inn for palestinere. Denne ordningen viser hvorfor det er viktig å ha dialog med partene, slik Norge har hatt historisk.

Tid: Onsdag 28. februar kl 18.00-19.00

Sted: Teams - klikk på lenken for å bli med i møtet

Du kan stille spørsmål i chatten under møtet.

Når du trykker på lenken kan du velge mellom å delta i nettleseren din, eller åpne Teams (dersom du ikke har Teams installert fra før kan du laste ned appen). Deretter kan du velge å enten bli med anonymt, eller logge på med Microsoft-kontoen din. Du kan stille spørsmål fra menyen på høyre side av skjermen