To glade personer

Nye skoleringstilbud for deg!

Valget nærmer seg, og for oss er et fortsatt rødgrønt styre med et stort Arbeiderparti selvsagt vårt mål. Vi har vedtatt et godt program med mange gode saker som vi skal gå til valg på. Har du lyst til å lære mer om programmet? Lære om hva de andre partiene mener, og hva vi har fått til i byen vår etter åtte år med rødgrønt styre? Ja? Da har vi et veldig godt tilbud til deg.Oslo Arbeiderparti tilbyr politiske skoleringer i uke 12 og 13 (20/3-30/3). Vi tar for oss vårt eget valgprogram, vi ser på våre resultater og på hva andre partier mener. Alle skoleringene vil foregå på partikontoret, Youngstorget 2b (ring på «møterom Brundtland») og vil vare i ca to timer. Vi starter klokken 17:00 hver dag. Alle skoleringene tilbys to ganger med samme innhold slik at flest mulig for mulighet til å delta.En bedre kommuneOslo har beveget seg i riktig retning de siste åtte årene når vi har styrt. Vi har fått en bedre kommune, men vi må videre. Derfor har vi store ambisjoner i vårt nye program for kommunen. Tema i denne skoleringen vil være arbeid, næring, kommune, digitalisering og hvorfor det er viktig for fagbevegelsen at vi vinner valget.20/3 – det blir innledning ved byråd Rina Mariann Hansen, rådgiver i stortingsgruppa Helge Kvamsås og nestleder i Fagforbundet Oslo Anna Elisabeth Uran.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/en-bedre-kommune-20-329/3 – det blir innledning byråd Rina Mariann Hansen, bystyremedlem og gruppeleder Andreas Halse og nestleder i Fagforbundet Oslo Anna Elisabeth Uran.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/en-bedre-kommune-29-3Verdens grønneste byMed et rødgrønt byråd har Oslo blitt litt grønnere for hvert år. Mange byer i hele verden ser nå til Oslo for å få inspirasjon til å bli grønnere. Men det er fortsatt mange saker som må bli bedre skal vi bli verdens grønneste by. Derfor har vi store ambisjoner i vårt nye program for miljø og klima. Tema i denne skoleringen vil være kollektivtrafikk, trygg trafikk, grønne lunger, bomiljø og byutvikling.21/3 – det blir innledning ved leder i Oslo Arbeidersamfunn og bystyrekandidat Kasper Syvertsen og fraksjonsleder for byutvikling Line Oma.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/verdens-gronneste-by-21-330/3 – det blir innledning ved leder i Oslo Arbeidersamfunn og bystyrekandidat Kasper Syvertsen og fraksjonsleder for byutvikling Line Oma.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/verdens-gronneste-by-30-3Barnas by, kultur, frivillighet og idrettGjennom en stor satsning på barnehager og skole har Oslo blitt en bedre by for de yngste. Flere går i barnehagene, flere går på AKS og ikke minst er resultatene i Osloskolen blant landets beste. Kultur, frivillighet og idrett blomstrer i hele byen. Men vi er ikke i mål. Derfor har vi store ambisjoner i vårt nye program for barna våre, kulturen, idretten og frivilligheten. Temaer i denne skoleringen vil være barnehager, skole, kultur, frivillighet og idrett.22/3 – det blir innledning ved medlem i partistyret Agnes Nærland Viljugrein, leder i Kulturforum, Monica Boracco og bystyrekandidat Frode Englund.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/barnas-by-kultur-og-frivillighet-og-idrett-22-327/3 – det blir innledning ved leder i Oslo AUF Emre Gjul-Jensrud, leder av Kulturforum, Monica Boracco og bystyrekandidat Frode Englund.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/barnas-by-kultur-og-frivillighet-og-idrett-27-3God helse og eldreomsorgNoe av det viktigst byen vår driver med handler om helse og eldreomsorg. Vi har kommet langt og mye har blitt bedre, men det er fortsatt utfordringer som vi skal ta tak i. I vårt nye program er ambisjonene høye og vi skal levere helse og eldreomsorg på toppnivå. Temaer i denne skoleringen vil være folkehelse, psykisk helse, rus, eldreomsorg og bydelenes rolle i byen vår.

23/3 – det blir innledning ved vår fraksjonsleder Jon Reidar Øyan, bystyrerepresentant Henrik Dahl Jacobsen og BU-leder i Alna Mari Morken.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/god-helse-og-eldreomsorg-23-328/3 – det blir innledning ved vår fraksjonsleder Jon Reidar Øyan, byrådssekretær Mansoor Hussain og BU-leder i Alna Mari Morken.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/god-helse-og-eldreomsorg-28-3En trygg byOslo er en av verdens tryggeste hovedsteder. Likevel er det noen som opplever økt utrygghet. For å skape økt trygghet, vil vi bygge Oslo til å være en by med liv og aktivitet og en by der vi stoler på hverandre. Vårt nye program har store ambisjoner for Oslo som en trygg by. Denne skoleringen vil ha temaer som forebygging av vold, beredskap, innvandring og inkludering, og en tilgjengelig by for alle.22/3 – det blir innledning ved stortingsrepresentant Kamzy Gunaratnam, bystyrekandidat Tamina Rauf og BU-nestleder i Sagene Jørgen Foss.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/en-trygg-by-22-327/3 – det blir innledning ved stortingsrepresentant Kamzy Gunaratnam, bystyrekandidat Tamina Rauf og bystyrekandidat Tor Andreas Bremnes.Meld deg på her: https://osloap.pameldingssystem.no/en-trygg-by-27-3

Vi håper du finner dette interessant og har lyst til å være med på våre skoleringer. Vi gleder oss, innlederne gleder seg og vi håper du gleder deg!Har du spørsmål til skoleringene? Ta kontakt med Helge Stoltenberg på partikontoret.E-post: [email protected] eller telefon: 928 81 084.